Σχολικές ψηφίδες – Θεματικό ιστολόγιο

Αρχική » ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ » Εκδρομή αποφοίτων στο CERN (17-23/7/2019)

Εκδρομή αποφοίτων στο CERN (17-23/7/2019)

“Για μένα ήταν μια φοβερή εμπειρία. Από τη πρώτη μέχρι την τελευταία μέρα. Πιστεύω ότι είμαστε τουλάχιστον τυχεροί που μας δόθηκε μια τέτοια ευκαιρία!”

“Αυτό που θα ήθελα να επισημάνω, είναι ότι  αυτό το ταξίδι δεν θα μπορούσε να το οργανώσει κάποιος από εμάς μόνος του…”

“Ο τελευταίος σταθμός της σχολικής μας ζωής ήταν ένα όμορφο ταξίδι. Δικαίως όλη τη χρονιά ανυπομονούσαμε για την πλούσια εκδρομή με επίκεντρο το Cern…”

“Με λίγα λόγια, γεμίσαμε τις βαλίτσες μας αξέχαστες εμπειρίες, αναμνήσεις, όμορφες εικόνες, καρτ ποστάλ και σουβενίρ και φορώντας τα χρωματιστά κράνη του Cern επιστρέψαμε… Εκτιμάμε την ευκαιρία που μας δόθηκε.”

“Μακράν η καλύτερη εκδρομή της σχολικής μας ζωής, απαλλαγμένοι από το άγχος των Πανελληνίων περάσαμε αξέχαστα…»

Αυτές  είναι μόνο μερικές από τις εντυπώσεις των αποφοίτων μας, της Μαριανίννας, της Εβιρόης, της Ιωάννας, της Θοδώρας, του Δημήτρη μετά το τέλος του ταξιδιού μας που κράτησε 7 “υπέροχες , αξέχαστες, γεμάτες, μοναδικές ημέρες”.

Όπως κάθε χρόνο, τα τελευταία 10 χρόνια, έτσι και φέτος οι απόφοιτοι του  θετικού προσανατολισμού του σχολείου μας συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους κ. Σκουρτσή, κ. Σαρρή και κ. Τσιλπιρίδη πραγματοποίησαν την προγραμματισμένη εκπαιδευτική εκδρομή σε μεγάλα ερευνητικά κέντρα Πολυτεχνεία και Διεθνείς οργανισμούς της Ευρώπης.

Το ταξίδι μας ξεκίνησε:

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019:  Μετά από πτήση 2.40 λεπτών φτάνουμε από την Αθήνα στη Ζυρίχη στις 8.30 το πρωί. Πρώτος μας προορισμός το Πολυτεχνείο ETH της Ζυρίχης. Μετά από 2,5 ώρες ξενάγησης στους χώρους και τα εργαστήρια ρομποτικής του πρώτου Πολυτεχνείου της Ευρώπης και ενώ ακόμα ο ενθουσιασμός μας δεν έχει καταλαγιάσει βρισκόμαστε «αντιμέτωποι» με ένα μεγαλειώδες θέαμα της φύσης. Θαυμάζουμε τους καταρράκτες του Ρήνου και περιηγούμαστε με πλοιαράκι. Στη συνέχεια επισκεπτόμαστε τη γραφική Λουκέρνη το “διαμάντι της Ελβετίας “ για να καταλήξουμε αργά το βράδυ στο ξενοδοχείο μας στα Γαλλοελβετικά σύνορα.

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2019: Πρωί- πρωί επισκεπτόμαστε το Cern. Το CERN είναι το Ευρωπαϊκό Εργαστήριο, το μεγαλύτερο κέντρο για τη Φυσική στοιχειωδών σωματιδίων στον κόσμο. Μας ξεναγούν Έλληνες επιστήμονες στους χώρους του και μας ενημερώνουν. Επισκεπτόμαστε τους χώρους επεξεργασίας των δεδομένων των πειραμάτων, επιστήμονες μπροστά από τις οθόνες των υπολογιστών τους μελετούν και περιμένουν… μας εξηγούν τι ακριβώς κάνουν. Ξεναγούμαστε από Έλληνες επιστήμονες στους χώρους των πειραμάτων. Ανάμεσά μας Νομπελίστας Φυσικός, δέος…Επισκεπτόμαστε τους εκθεσιακούς χώρους με τα διαδραστικά πειράματα φυσικής. Έχει φτάσει απόγευμα και κανείς δεν παραπονιέται. Η εμπειρία αυτής της επίσκεψης είναι μοναδική.

Γεμάτοι μοναδικές εντυπώσεις αφήνουμε πίσω μας το Cern και κάνουμε βόλτα στην παλιά πόλη της Γενεύης όπου βλέπουμε τον καθεδρικό Ναό, την ιστορική πλατεία της, την Όπερα (Grand – Theatre), το Μέγαρο Μουσικής (Conservatory of Music) κ.α.

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019: Επισκεπτόμαστε το κτίριο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στην Γενεύη. Περιηγούμαστε με ξενάγηση τις διάφορες αίθουσες όπου συνεδριάζουν οι αντίστοιχες επιτροπές του οργανισμού. Στη συνέχεια επισκεπτόμαστε το Μουσείο του Ερυθρού Σταυρού.

Ακολουθεί η γραφική πόλη της Λωζάννης όπου και επισκεπτόμαστε αρχικά το Πολυτεχνείο της Λωζάννης ένα από τα πιο ξακουστά κέντρα καινοτομίας στην Ευρώπη. Εκεί μας δέχονται στην έδρα του Έλληνα καθηγητή κ. Κυρίτση και παρακολουθούμε διάλεξη με θέμα σχετικό με  την τεχνητή νοημοσύνη και τις εφαρμογές της για μια αειφόρο ανάπτυξη.

Σειρά έχει το Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων. Νοιώθουμε συγκινημένοι και υπερήφανοι όταν στην είσοδο του Μουσείου υπάρχει η «Αρχαία Ελλάδα» σε 3D παρουσίαση…

Άλλη μια γεμάτη από εικόνες, εμπειρίες και καινούργια πράγματα ημέρα φτάνει στο τέλος της.

Σάββατο 20 Ιουλίου 2019: Επισκεπτόμαστε την γραφική Βέρνη μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO. Περπατάμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης σπάνιο δείγμα μεσαιωνικής αρχιτεκτονικής που μας γοητεύει. Σήμα κατατεθέν της πόλης οι επιβλητικές αρκούδες, αλλά και το “ιδιαίτερο” ρολόι της.

Δεν παραλείπουμε να επισκεφθούμε το σπίτι που έμενε ένας από τους διαπρεπέστερους φυσικούς και όπου εμπνεύστηκε τη θεωρία της σχετικότητας, το σπίτι του  Αϊνστάιν.

Αργά το απόγευμα φτάνουμε στο γραφικό Annecy με τα πανέμορφα κανάλια του. Ονομάζεται και όχι άδικα «Μαργαριτάρι των Γαλλικών Άλπεων».

Κυριακή 21 Ιουλίου 2019: Επισκεπτόμαστε το Chamonix. Αφού «σκαρφαλώσουμε» με τον οδοντωτό στο Λευκό Όρος θαυμάζουμε στον μεγαλύτερο παγετώνα της Γαλλίας Mer de Glace, την παγετωνική σπηλιά με την έκθεση γλυπτών από πάγο.

Στη συνέχεια αναχωρούμε για Μιλάνο. Παρεκκλίνουμε της πορείας μας για να περπατήσουμε για λίγο στην πανέμορφη λίμνη Κόμο της Βόρειας Ιταλίας.

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019: Επισκεπτόμαστε το Ιταλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Μιλάνου και ξεναγούμαστε από επιστήμονες του κέντρου στα εργαστήρια Ρομποτικής, Βιολογίας… Καινούργια ερεθίσματα, καινούργιες προοπτικές. Ακολουθεί ξενάγηση στον καθεδρικό ναό Duomo, στη στοά Vittorio Emmanuelle καθώς και στη Σκάλα του Μιλάνου σε κεντρική αίθουσα της οποίας δεσπόζει το πορτραίτο της Μαρία Κάλλας.

Τρίτη 23 Ιουλίου 2019: Έχουμε τη χαρά και την τιμή να παρακολουθήσουμε μια σειρά τριών διαλέξεων για τη «γενετική θεραπεία σπάνιων νόσων» στο San Raffaele Scientific Institute, Diabetes  Research Institute, μοναδικό στο είδος του και συνεργάτη του Πανεπιστημίου του Μιλάνου. Η επικεφαλής της ομάδας που μας υποδέχεται και μας ξεναγεί είναι η Ελληνίδα ερευνήτρια κ. Γεωργία Φουστέρη.

Και το ταξίδι μας κάπου εδώ τελείωσε. “Με τις βαλίτσες μας γεμάτες αξέχαστες εμπειρίες και φορώντας τα χρωματιστά κράνη του Cern επιστρέψαμε…» Εβιρόη.

Καλή επιτυχία στα παιδιά μας ό,τι και αν αποφασίσουν να κάνουν στη ζωή τους.

Ακολουθεί βίντεο με φωτογραφικό υλικό από την εκδρομή:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )